انتقاد تند خبرنگاران از محدودیت در دسترسی به اطلاعات

شماری از خبرنگاران در افغانستان می‌گویند، محدودیت بسیاری برای دریافت اطلاعات در مقابل آن‌ها قرار دارد و شماری از مسوولان طالبان به ویژه سخنگویان اطلاعات را در لحظه طلایی به آن‌ها نمی‌دهند.

این خبرنگاران تاکید ورزیده‌اند که محدودیت در دسترسی به اطلاعات چالش‌های بسیاری را در مقابل کار آن‌ها قرار داده است.

در این راستا، فرخنده محبی، خبرنگار می‌گوید، زمانی که برای اطلاعات با مسوولان طالبان تماس گرفته می‌شود یا برای آن‌ها پیام گذاشته می‌شود، هیچ جوابی دریافت نمی‌کنند و یا در زمانی که باید اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهند.

همزمان، شماری از نهادهای پشتیبان خبرنگاران و رسانه‌ها تاکید دارند که دسترسی به اطلاعات حق شهروندان و خبرنگاران است و طالبان باید در این زمینه همکاری بیشتری با آن‌ها داشته باشند.

حجت‌الله مجددی، رییس اتحادیه خبرنگاران آزاد افغانستان می‌گوید، این امیدواری وجود دارد که طالبان در این راستا همکاری کنند و با به کار انداختن فعال سخنگویان این نقص را برطرف کنند.

همزمان، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته است که طالبان مکلف است تا اطلاعات دقیقی را به موقع در اختیار خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای قرار دهد.

این در حالی است که پیشتر وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرده بود که قانون حق دسترسی به اطلاعات تغییرات اندکی داشته و به رهبری این گروه فرستاده شده است، اما تا هنوز جزئیاتی از این تغییرات ارائه نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر