انتقادات جهانی و بی‌اعتنایی طالبان؛ کمیته سوئد محرومیت دختران از تحصیل را محکوم کرد

کمیته سوئد برای افغانستان به بسته ماندن مکاتب متوسطه و لیسه در افغانستان به روی دختران واکنش نشان داده و این اقدام طالبان را نکوهش کرده است.

در گزارش تازه این کمیته آمده است که بسته ماندن مکاتب متوسطه و لیسه در افغانستان هیچ توجیه اسلامی، دینی و سنتی در این کشور ندارد.

در این گزارش تاکید شده که اقدام طالبان در مسدودسازی مکاتب دخترانه غیرقابل توجیه بوده و تجاوز به حقوق اولیه دختران و زنان در افغانستان محسوب می‌شود.

این کمیته از مقام‌های برحال طالبان در افغانستان می‌خواهد تا مراکز آموزشی را در تمام سطوح به روی دختران، پسران، زنان و مردان بازگشایی کنند و سرمایه‌گذاری در آموزش را در اولویت اصلی کاری خود قرار بدهند.

همزمان با تداوم محرومیت دختران از تحصیل در افغانستان، یک مرکز آموزشی آنلاین در کشور برای دختران راه‌اندازی شده و دختران محروم از تحصیل در آن سرگرم تحصیل هستند.

به باور دختران شرکت‌کننده، اکنون که به دلیل عقاید افراطی و عقب‌مانده طالبان از تحصیل محروم شده‌اند، فرصت خوبی است تا بتوانند در دنیای آنلاین درس بخوانند.

این در حالی است که نزدیک به دو سال از مسدود شدن دروازه‌های مکاتب دخترانه در افغانستان می‌گذرد و هیچ نشانه‌ای از تغییر در تصمیم طالبان دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

بی‌اعتنایی طالبانتحصیل
نظرات (0)
افزودن نظر