افغان‌ها رتبه اول سرمایه‌گذاری در ایران هستند

مقام‌های ایران اعلام کرده‌اند که سرمایه‌گذاری افغان‌ها در ایران افزایش یافته و آن‌ها رتبه اول سرمایه‌گذاری در این کشور هستند.

حسین سلیمی، رییس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران می‌گوید، از زمانی که طالبان در افغانستان قدرت را به دست گرفته‌اند، تزریق سرمایه از سوی اتباع افغانستان با رشد چشمگیری مواجه شده است.

آقای سلیمی افزود، از میان ۲۴ درخواستی که در سال جاری برای سرمایه‌گذاری اتباع خارجی انجام پذیرفته، ۵۰ فیصد مربوط به افغان‌ها است که برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور درخواست داده‌اند.

وی همچنین خاطر نشان ساخت که پیش از تحولات سیاسی در افغانستان، ورود سرمایه از این کشور سرعت کمتری داشت اما اکنون علاوه بر افزایش تعداد درخواست‌ها، حجم سرمایه‌گذاری نیز افزایش یافته است.

رییس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی در ایران ادامه داد، در حال حاضر متوسط ورود سرمایه از سوی اتباع افغانستان به کشور بین ۵۰۰ هزار دالر تا دو میلیون دالر است.

این در حالی است که ایران برای سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در این کشور، طرح ارائه اقامت پنج ساله به همراه خانواده را به عنوان یک طرح تشویقی در نظر گرفته است.

شایان ذکر است که رییس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی تاکید ورزیده که سرمایه‌گذاری بیشتر در ولایت خراسان رضوی با همکاری آستان قدس رضوی انجام پذیرفته و در زمینه‌های کشاورزی، بسته‌بندی چای و خواروبار و پرورش گلخانه‌ای بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

ایرانسرمایه‌گذاری در ایران
نظرات (0)
افزودن نظر