افغانستان برای دریافت مسوولیت تامین امنیت میدان های هوایی خود در تلاش است

شورای امنیت ملی افغانستان به تازگی اعلام کرده است که تلاش‌های متعددی برای دریافت مسوولیت تامین امنیت میدان های هوایی کشور از نیروهای خارجی در جریان است.

 

رحمت‌الله اندر، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید، همزمان با اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان، کمیسیونی برای انتقال مسوولیت تامین امنیت میدان های هوایی کشور تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود، این کمیسیون چندین کمیته تشکیل داده که هر یک وظایفی از جمله تامین امنیت میدان های هوایی کشور در سطح ملی و بین‌المللی، تقویت میدان‌ها و تحویل گرفتن تجهیزات و وسایل از خارجیان را دارند.

آقای اندر خاطر نشان ساخت که بعضی از مراحل دریافت مسوولیت تامین امنیت میدان های هوایی کشور انجام پذیرفته و کار روی موضوعات دیگر در جریان است.

این در حالی است که پیش از این ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بر لزوم ایجاد میدان های هوایی معیاری برای حضور غیرنظامی جهانیان در افغانستان تاکید ورزیده و گفته بود که بودجه مناسبی برای این امر تامین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اعلام خروج نیروهای خارجیافغانستانتامین امنیت فرودگاه‌هاتجهیزات و وسایل از خارجیاندبیرکل ناتورحمت‌الله اندرسخنگوی شورای امنیت ملی افغانستانسطح ملی و بین‌المللیشورای امنیت ملی افغانستانفرودگاه‌هانیروهای خارجیینس استولتنبرگ
نظرات (0)
افزودن نظر