افزایش فشارها روی اتحادیه اروپا برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان افغان

چندین سازمان حقوق بشری و مدافع پناهجویان فشارهای خود بر اتحادیه اروپا را افزایش داده و خواستار رسیدگی به پرونده پناهجویان افغان شده‌اند.

شورای پناهندگان اروپا و ۵۰ سازمان بین‌المللی دیگر به همراه عفو بین‌الملل تاکید کرده‌اند که اروپا باید به درخواست پناهندگی افغان‌ها رسیدگی کند.

به گفته این نهادها، در جریان یک سال گذشته تلاش‌های بسیای از سوی اتحادیه اروپا انجام شده تا از ورود پناهجویان افغان به خاک کشورهای اروپایی جلوگیری کند.

در این اعلامیه با تاکید بر اینکه تلاش‌های دولت‌های اروپایی برای پذیرش افغان‌های در معرض خطر بسیار ناچیز بوده درخواست شده تا این دولت‌ها افغان‌هایی که با هزینه شخصی به اروپا می‌آیند را بپذیرند.

در بخشی از این اعلامیه به درخواست کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل اشاره شده که از اتحادیه اروپا خواسته تا هرگونه اقدام برای اخراج اجباری و رد درخواست پناهندگی را لغو کند، اما چندین کشور اروپایی برخلاف این توصیه عمل کرده‌اند.

این در حالی است که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، بسیاری از کارمندان محلی اتحادیه اروپا در این کشور پای به گریز گذاشته و تعداد زیادی هم در خفا زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپاپناهجویان افغانشورای پناهندگان اروپا
نظرات (0)
افزودن نظر