افزایش آمار مشکلات روانی در دانش آموزان دختر مکاتب هرات

شماری از استادان مکاتب در هرات میگویند مسدود بودن مکاتب دخترانه باعث افزایش بی میلی و افسرده گی در بین دانش آموزان دختر گردیده و آنان را با مشکلات روانی زیادی مواجه کرده است. این استادان میگویند دانش آموزان صنوف ششم دختران بدون انگیزه به مکتب آمده و دلهره تعلیم در سال آینده شان را دارند.

این معلمان همچنان با روحیه دادن به شاگردان از آنان می خواهند تا در این مدتی که مکاتب بسته است به مطالعه رو آورده و سعی کنن سطح علمی خودشان را حفظ کرده و در صورت توان توسعه دهند. انان همچنان امیدوارند تا مکاتب دخترانه هر چه زودتر بازگشایی شود.

شماری از دانش آموزان دختر هم با بیان مشکلات زیادی که دارند ابراز امیدواری میکنند که مکاتب دخترانه بازگشایی گردند. آنان می گویند در خانه هایشان کتب درسی را مطالعه میکنند اما طوری که باید بفهمند نمیفهمند و نیاز به راهنمایی اساتید دارند.

این دانش آموزان همچنان از انجام اموری صحبت میکنند که باب میلشان نیست. آنان میگویند در صورت بسته بودن مکاتب انان مجبورند تا ساعت ها در خانه کارهایی انجام دهند که فقط برای سرگرمی است نه پیشرفت و کسب علمیت. این دانش اموزان دختر می افزایند به دلیل مشکلات روانی که عاملش مسدود بودن مکاتب است ساعت ها در خانه گوشه نشینی اختیار کرده و افکار ناامید کننده آنان را آزار میدهد.

پس از روی کار آمدن طالبان در صحنه سیاسی کشور مکاتب دخترانه کاملا مسدود گردید که پس از مدتی حاکمیت مکاتب را تا صنف ششم برای دختران بازگشایی کرد اما صنوف بالاتر تا اکنون بسته مانده اند. امری که سر و صداهای جهانی در پی داشته اما طالبان تا کنون تن به این خواست بر حق مردم نداده و طبق گفته کارشناسان هنوز معلوم نیست که ایا عزمی برای بازگشایی مکاتب دخترانه در بین طالبان وجود دارد یا خیر.

مشکلات روانیمکاتب هرات
نظرات (0)
افزودن نظر