اظهارات تلخ دبیرکل ناتو برای افغانستان؛ از شکننده بودن صلح تا نابودی دستاوردها

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در تازه‌ترین اظهارات خود نسبت به آینده افغانستان اظهار بدبینی کرده و گفته است که اگر آمریکا در این کشور باقی بماند افزایش جنگ و نابودی محتمل است.

 

آقای استولتنبرگ در گفت‌وگو با یک خبرگزاری آلمانی گفت، تنها راه‌حل جنگ افغانستان مصالحه دولت و پیکارجویان طالب است که ناتو از آن پشتیبانی کامل دارد.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تصمیم برای آینده ناتو در افغانستان نوید خطر را می‌دهد خاطر نشان ساخت که روند صلح این کشور شکننده است و هیچ تضمینی برای موفقیت آن دیده نمی‌شود.

همچنین اذعان کرد که اگر ناتو تصمیم به ترک خاک افغانستان بگیرد این احتمال وجود دارد که تلاش‌ها و دستاوردهای جهانی برای حذف دهشت‌افگنی بین‌المللی در این کشور از بین برود.

سازمان ناتو یادآور شده که همزمان با خطراتی که در خروج از افغانستان وجود دارد، ماندن در این کشور نیز می‌تواند به افزایش جنگ و خونریزی منجر شود.

بیشتر بخوانید:

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)اخبار افغانستاناخبار افغانستان جدیداخبار افغانستان دریافغانستان خبر تازهپیکارجویان طالبخبر افغانستاندبیر کل ناتودبیر کل ناتو در افغانستانروند صلح افغانستانینس استولتنبرگ
نظرات (0)
افزودن نظر