استقبال شورای مقاومت ملی افغانستان از موضع جامعه جهانی در برابر طالبان

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از موضع جامعه جهانی در برابر اقدامات اخیر طالبان در منع تحصیل و کار طالبان استقبال کرده است.

در اعلامیه این شورا از سازمان ملل و جامعه جهانی خواسته شده تا به طالبان فشار بیشتری وارد کنند تا زمینه تغییر سیاسی در این کشور فراهم شود و نظام جدیدی شکل بگیرد.

شورای مقاومت ملی گفته است، جامعه جهانی با فراهم‌سازی زمینه تغییر در افغانستان از رشد افراط‌گرایی، زن‌ستیزی، سرکوب‌گری و هزاران جنایات دیگر بشری جلوگیری می‌کند.

در این اعلامیه از طالبان به عنوان گروهی «بدوی» یاد شده و آمده که طالبان نسبت به زنان برخلاف اسلام، حقوق شهروندی و کنوانسیون‌های حقوق بشری برخورد می‌کند و رفتاری که دارد، آپارتاید جنسیتی است.

این شورا تاکید ورزیده است که تاکنون بیشتر از ۳۰ فرمان از سوی طالبان در بخش محدودیت بر زنان وضع شده و در کنار آن، تمام وزارتخانه‌ها و اداراتی که در بخش زنان فعال بودند نیز لغو شده‌اند.

این در حالی است که طالبان به تازگی فعالیت زنان در موسسات غیردولتی را ممنوع اعلام کرده و با وجود تاکید بعضی از مقامات این گروه برای تلاش در مسیر رفع این چالش، سخگوی طالبان گفت که زنان دیگر نمی‌توانند در موسسات کار کنند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانشورای مقاومت ملیطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر