ادعای طالبان مبنی بر تکمیل معیارهای جهانی برای کسب مشروعیت در افغانستان

معاون سخنگوی طالبان در اظهاراتی گفت، این گروه تمامی معیارهای جهانی را برای کسب مشروعیت به عنوان دولت افغانستان و به رسمیت شناخته شدن تکمیل کرده است.

گفته‌های معاون سخنگوی طالبان در حالی بیان می‌شود که با گذشت ۱۵ ماه از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، تاکنون هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشناخته است.

از طرفی، شماری از چهره‌های سیاسی و آگاهان مسائل حکومتی می‌گویند، جامعه جهانی برای مشروعیت بخشیدن به طالبان به دنبال بازگشایی مکاتب دخترانه و تشکیل حکومت فراگیر از سوی این گروه در افغانستان است.

سید اسحاق گیلانی، آگاه مسائل سیاسی می‌گوید، طالبان باید در نظام خود تغییرات بنیادی بیاورد، حکومت همه‌شمول تشکیل دهد و مکاتب دخترانه را باز کند و از چهره‌های مسلکی و باسواد در ادارات دولتی استفاده کند.

سنگر امیرزاده، آگاه روابط بین‌الملل نیز می‌گوید، جامعه جهانی خواسته‌های مشخصی دارد که شامل تشکیل حکومت همه‌شمول و بازگشایی مکاتب دخترانه است و تا زمانی که طالبان این کار را انجام ندهد، به رسمیت شناخته نخواهد شد.

لازم به ذکر است که پیشتر سخنگوی طالبان در ترکیه گفته بود که آمریکا از به رسمیت شناخته شدن یک نظام اسلامی در افغانستان جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر