ادعای جنجالی بی‌بی‌سی: بعضی از فوتبالیست‌های زن افغانستان در جریان عملیات نجات دروغ گفته‌اند

روزنامه تلگراف در تازه‌ترین گزارش خود به شبکه خبری بی‌بی‌سی به دلیل دروغگو خواندن شماری از فوتبالیست‌های زن افغان حمله کرده است.

شبکه بی‌بی‌سی پیشتر مدعی شده بود، در میان فهرست افرادی که توسط بریتانیا از افغانستان تخلیه شدند افرادی هستند که برای تیم‌های مورد ادعای خود هیچ بازی انجام نداده‌اند.

در این گزارش آمده است که ۳۵ زن فوتبالیست به همراه خانواده‌های خود به تعداد مجموع ۱۳۰ نفر در عملیاتی ویژه که توسط شخص وزیر داخله رهبری شد از پاکستان به بریتانیا فرار کردند و پناهندگی دریافت کردند.

در این گزارش تاکید شده که این زنان به دلیل فعالیت‌های فوتبالی خود ممکن بوده تا با تلفات انتقام‌جویانه طالبان مواجه شوند، اما بی‌بی‌سی گفته است، ۱۳ نفر شناسایی شده‌اند که درخواست‌های پناهندگی خود را جعل کرده‌اند.

با این حال، وزارت داخله گفته است که گروه‌های مختلف از سوی چندین سازمان همکار در شناسایی افراد آسیب‌پذیر و در معرض خطر به آن‌ها معرفی شده‌اند و اگر مدارکی مبنی بر نادرست بودن اطلاعات وجود دارد، وزارت داخله این مدارک را بررسی خواهد کرد.

گفتنی است، یک سخنگو از شبکه بی‌بی‌سی گفته، با شماری از زنان فوتبالیست پیشین افغان که در افغانستان هستند تماس گرفته و آن‌ها گفته‌اند، در حالی که بازیکنان واقعی در افغانستان جا مانده‌اند، ورزشکاران دروغین به جای آن‌ها پناهندگی دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانبی‌بی‌سیزن
نظرات (0)
افزودن نظر