ادامه واکنش‌ها به بازگشت شلاق به افغانستان؛ نیکلسون: وحشت زده هستیم

توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در واکنش به اجرای حکم شلاق برای ۱۴ نفر در ولایت لوگر از جمله سه زن گفته که وحشت زده است.

آقای نیکلسون شامگاه روز گذشته با انتشار پیامی در توییتر نوشت که طالبان در یکسال گذشته پیرامون احترام به حقوق بشر در افغانستان عقبگرد بزرگی داشته‌اند.

وی در ادامه افزوده است، احترام به حاکمیت قانون اهمیت زیادی دارد و اتحادیه اروپا همواره از طالبان خواسته تا چارچوب قانون اساسی و دیگر قوانین نافذه خود را روشن کنند و آن را با روندی مناسب در راستای تعهدات بین‌المللی تضمین کنند.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا ادامه داد، نحوه تفسیر و تطبیق شریعت اسلامی میان طالبان و دیگر مردم افغانستان تفاوت‌های بسیاری دارد و از مباحث برخاسته پیرامون این وضعیت استقبال می‌کند.

این در حالی است که مقام‌های طالبان تایید کرده‌اند که حکم شلاق برای ۱۴ نفر در ولایت لوگر انجام شده و نسبت به بازگشت حدود شرعی به بخش مجازات افغانستان بسیار رضایت دارند.

سخنگوی طالبان نیز در واکنش به انتقادهای جهانی نسبت به حکم شلاق در افغانستان با اظهارنظری باورنکردنی گفت، انتقادات بی احترامی به دین اسلام است.

بیشتر بخوانید:

افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر