ادامه بازداشت خبرنگاران؛ طالبان سرپرست رادیو تخارستان را بازداشت کرد

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است که استخبارات طالبان ذبیح‌الله نوری، سرپرست رادیو تخارستان را بازداشت و شکنجه کرده است.

در گزارش این مرکز که به نقل از منابع خبری آمده گفته شده است که ماموران استخبارات طالبان در تاریخ ۱۸ قوس وارد خانه‌ای در ناحیه اول شهر تالقان شده‌اند که به آقای نوری متعلق است و ضمن جستجوی خانه، شماری از اعضای خانه را ضرب و شتم نیز کرده‌اند.

در ادامه گفته شده که نیروهای استخباراتی طالبان آقای نوری را به همراه برادرش با خود برده‌اند که با میانجی‌گری بزرگان قومی و پس از دو شب آن‌ها را رها کردند.

مرکز خبرنگاران افغانستان این اقدام طالبان را به شدت محکوم کرده و از این گروه خواسته تا دست از بازداشت و شکنجه خبرنگاران بردارد.

این در حالی است که با حاکمیت دوباره طالبان در افغانستان، ده‌ها خبرنگار طی ۱۶ ماه گذشته بازداشت شده‌اند که عمدتا به دلیل امور کاری آن‌ها بوده است.

سازمان‌های بین‌المللی و حامی رسانه‌های آزاد می‌گویند که در بسیاری از این موارد، طالبان این افراد را با شدت شکنجه کرده‌اند، با این وجود تاکید دارند که رسانه‌ها تحت حاکمیت شریعت این گروه می‌توانند فعالیت خود را ادامه بدهند.

بیشتر بخوانید:

بازداشت خبرنگارانرادیو تخارستان
نظرات (0)
افزودن نظر