ابراز نگرانی شورای امنیت سازمان ملل از تصمیمات اخیر طالبان در قبال زنان

شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار اعلامیه‌ای در روز سه‌شنبه نسبت به تصمیم‌های اخیر طالبان در قبال زنان و دختران افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

در اعلامیه این شورا نگرانی عمیق کشورهای عضو از ادامه تعلیق آموزش دختران بالاتر از صنف ششم بار دیگر تاکید شده و از طالبان خواسته شده تا مشارکت کامل، برابر و معناداری برای زنان و دختران در افغانستان در نظر بگیرد.

این شورا از طالبان خواسته تا در زودترین زمان مکاتب را به روی دختران باز کنند و سیاست خود را در قبال دختران و زنان افغان تغییر دهند، چرا که این سیاست نماینگر فرسایش روز افزون احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی است.

در ادامه این اعلامیه نسبت به ممنوعیت حضور زنان در موسسات و نهادهای غیردولتی داخلی و خارجی نیز ابراز نگرانی شده است و تاکید گشته که این ممنوعیت می‌تواند تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر فعالیت‌های بشردوستانه در افغانستان داشته باشد.

این در حالی است که ملا ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان در جریان یک سخنرانی گفت، اگر طالبان به فکر رشد و پیشرفت و توسعه افغانستان بود، از همان ابتدا رهبر القاعده را تحویل می‌داد، زنان را آزادی می‌داد و به گفته او، نمی‌جنگد و شهید نمی‌داد.

بیشتر بخوانید:

اعضای شورای امنیت سازمان مللزنانشورای امنیت سازمان مللطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر