ابراز نگرانی جبهه مقاومت از پارادووکس در قعطنامه سازمان ملل پیرامون افغانستان

جبهه مقاومت ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گفته است، قطعنامه سازمان ملل پیرامون افغانستان با پارادوکس‌های بسیاری همراه است.

در بیانیه این جبهه آمده است که سازمان ملل از طالبان خواسته تا با دهشت‌افگنی مبارزه کند، در حالی که این گروه خود بخش عمده‌ای از دهشت‌افگنی است.

در این بیانیه تاکید شده، جامعه بین‌الملل از طالبان انتظار دارد تا به تعهدات خود در مقابله با کشتار افغان‌ها، تولید مواد مخدر و انتقال آن عمل کند، در حالی که تولید مواد مخدر در ۲۰ سال گذشته مهم‌ترین منبع درآمد این گروه بوده است.

این جهه خاطرنشان ساخته، حمله به مکان‌های عمومی بخشی از کارنامه طالبان در دو دهه گذشته علیه مردم افغانستان است اما سازمان ملل از این گروه خواسته تا به تضمین‌های خود برای تامین امنیت مردم عمل کند.

جبهه مقاومت ملی در ادامه فهرستی از آنچه که پارادوکس‌های قطعنامه سازمان ملل خوانده را منتشر ساخته و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است.

گفتنی است، در بیانیه جبهه مقاومت ملی آمده است که افغانستان به سرعت به مکانی خطرناک برای جهانیان تبدیل می‌شود و در صورتی که دید جامع جهانی به این ترتیب ادامه پیدا کند، دیر یا زود ناامنی به سراسر دنیا سرایت خواهد کرد.

این در حالی است که جبهه مقاومت ملی پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان به عنوان اصلی‌ترین جبهه در برابر این گروه شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

افغانستانجبهه مقاومتسازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر