آمریکا از ارتکاب طالبان به انواع موارد نقض حقوق بشر طی یکسال گذشته خبر داد

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود گفته است، طالبان در جریان سال گذشته هجری شمسی برخورد سرکوبگرانه و تبعیض‌آمیزی در مقابل زنان داشته‌اند و این برخوردها بی‌رحمانه بوده است.

در این گزارش به وضع محدودیت‌های گسترده بر آموزش زنان و دختران در کشور پرداخته شده و تاکید گشته که هیچ کشور دیگری در جهان زنان و دختران را از تحصیل به عنوان یک حق انسانی شناخته شده بین‌المللی محروم نکرده است.

افزون بر این، در این گزارش آمده است که طالبان از طریق فرمان‌های متعدد زنان و دختران را از ادامه کار در سازمان‌های غیرحکومتی داخلی و خارجی محروم کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه طالبان با این اقدام خود میلیون‌ها زن و دختر را از کار کردن محروم کرده‌اند گفت، این اقدام افراطی و بی فکر طالبان باعث شده تا میلیون‌ها افغان که برای بقای خود با کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند با چالش‌های بیشتری مواجه باشند.

در ادامه تاکید شده است که پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، این گروه به انواع موارد نقض حقوق بشر از حمله قتل‌های هدفمند، ناپدید شدن اجباری، شکنجه و رفتار ظالمانه غیرانسانی و تحقیر آمیز نیز دست زده است.

این در حالی است که طالبان هرگونه انتقاد از سیاست‌های این گروه علیه ملت افغانستان به ویژه زنان را دخالت در امور داخلی افغان‌ها تفسیر کرده و برای توجیه کارکردهای خود طی دو سال گذشته تنها می‌گویند که مردم افغانستان زیر چتر نظام اسلامی از حقوق خود برخوردارند.

بیشتر بخوانید:

آمریکاحقوق بشر
نظرات (0)
افزودن نظر