آتش‌سوزی‌های اخیر در بخش انرژی ۲۰۰ میلیون دالر خسارت به افغانستان زده است

فدراسیون اتاق‌های افغانستان با انتشار گزارشی از رویدادهای آتش‌‌‌سوزی اخیر در این کشور گفته است، در نتیجه سوختن تانکرهای گاز و تیل در چند ولایت کشور نزدیک به ۲۰۰ میلیون دالر به بخش خصوصی خسارت رسیده است.

 

به گفته مسوولان این فدراسیون، علاوه بر خسارت مالی هنگفتی که به بخش انرژی وارد شده بازار نیز از کمبود نفت و گاز و افزایش سرسام‌آور قیمت آن‌ها رنج می‌برد.

در گزارش فدراسیون اتاق‌های افغانستان آمده است که در آتش‌سوزی‌های اخیر نزدیک به دو هزار موتر حامل نفت و گاز از بین رفته و سبب ایجاد تاخیر در انتقال مواد اولیه ضروری شده است.

مسوولان این فدراسیون‌ها هشدار داده‌اند، از آنجایی که مکان استانداردی برای ذخیره سوخت و توقف موترهای حامل سوخت مطابق با معیارهای بین‌المللی وجود ندارد احتمال وقوع آتش‌سوزی دیگر نیز دو از انتظار نیست.

این در حالی است که در جریان ماه‌های گذشته گمرک اسلام قلعه در ولایت هرات و چندین تانکر حامل گاز و نفت در ولایت‌های فراه، قندهار و کابل طعمه آتش‌سوزی شدند.

بیشتر بخوانید:

۲۰۰ میلیون دالرافغانستانخسارت مالیرویدادهای آتش‌‌‌سوزیسوختن تانکرهای گاز و تیلفدراسیون اتاق‌های افغانستانکمبود نفت و گازکمبود نفت و گاز در بازارگمرک اسلام قلعه در ولایت هرات
نظرات (0)
افزودن نظر