">
تلویزیون چکاد

طالبان در واکنش به اظهارات مقام ایرانی در رابطه با ناامنی مرزی؛ تهدیدی برای تهران مطرح نیست

120

تنش‌های مرزی میان ایران و طالبان بر سر مسائل امنیتی همچنان ادامه دارد. این بار، حمدالله فطرت، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان تاکید کرده که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان تحت کنترل این گروه متوجه ایران نیست.

اظهارات فطرت در واکنش به سخنان اخیر یعقوب رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران بیان شده است. رضازاده پیشتر گفته بود که دولت پاکستان و طالبان بر مرزهای میان این دو کشور تسلط ندارند و این مناطق توسط «هراس‌افگنان»کنترل می‌شود.

معاون سخنگوی طالبان در حالی تهدیدی از خاک افغانستان را رد کرده که چندی پیش، ابراهیم رییسی، رییس جمهور پیشین ایران دستور داده بود تا سه میلیارد یورو برای حصارکشی مرزها در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح این کشور قرار گیرد. این اقدام در پی نگرانی‌ها از نفوذ گروه‌های هراس‌افگن مانند داعش از خاک افغانستان به ایران صورت گرفته بود.

فطرت اگرچه قاچاق جنگ‌افزار را یک «تهدید مشترک» در سطح بین‌المللی دانسته، اما حذف این چالش را غیرممکن خوانده است. این در حالی است که امیر سعید ایروانی، نماینده ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز گفته بود که تهران بر توانایی طالبان برای مبارزه با تهدید «هراس‌افگنی» تردید دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.