">
تلویزیون چکاد

یک قدم به عقب، دانشکده خبرنگاری دانشگاه کهکشان شرق تعطیل می شود

81

محیطی که با وارد شدن به آن، شور و هیجان، صدای درس و تحصیل بگوش می رسید اکنون به مکان آرام و ساکت مبدل شده است.

چوکی های خالی از حضور دانشجویان نشانگر خاموش شدن صدای خبرنگاران آینده کشور می باشد.

این جا دانشکده ژورنالیزم یک دانشگاه خصوصی در هرات است، که پس از تحولات سیاسی اخیر رفته رفته تعداد دانشجویان این دانشکده کاهش چشم گیری یافته است.

رئیس این دانشگاه خصوصی می گوید دانشکده ژونالیزم این دانشگاه در حال حاضر هیچ دانشجوی ندارد

وی علت نبود دانشجو در دانشکده  خبرنگاری را عدم امنیت و مصونیت شغلی برای خبرنگاران در نظام جمهوریت و چالش های فرا راه خبرنگاران و رسانه ها در نظام کنونی عنوان می کند.

وی می گوید  هرچند که آزمون کانکور و شروع سال تحصیلی جدید نزدیک است اما در این اواخر شمار دانشجویان و علاقمندان تحصیل کاهش یافته است.

در همین حال شماری از دانشجویان دانشکده خبرنگاری دانشگاه دولتی هرات نیز از آینده مسلک خبرنگاری نگراند اند می گویند که انگیزه برای ادامه تحصیل در این رشته ندارند.

همچنین این دانشجویان می گویند محدودیت های حکومت بر رسانه ها نه تنها باعث نا امیدی آنان گردیده، بلکه استادان نیز انگیزه  تدریس در این رشته را از دست داده اند.

دانشجویان و مسولان دانشگاه ها در حالی از کاهش انگیزه دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته خبرنگاری سخن می زنند که پس از تحولات سیاسی اخیر در افغانستان شمار زیادی از رسانه ها به دلیل وضع محدودیت های حکومت و مشکلات اقتصادی از فعالیت باز مانده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.