">
تلویزیون چکاد

یونیسف: ده‌ها هزار کودک افغان مبتلا به سوء تغذیه درمان شدند

238

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل موسوم به یونیسف اعلام کرده است، دستکم ۱۴۰ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در جریان سه ماه گذشته درمان شده‌اند.

یونیسف در گزارش روز چهارشنبه خود نوشته است که این کودکان زیر پنج سال سن داشته‌ند و از اول ماه ژانویه تا پایان ماه مارس تحت درمان سوء تغذیه قرار داشتند.

این سازمان در پیام توییتری خود افزوده است که درمان این کودکان با همکاری سازمان توسعه بین‌المللی آمریکا، برنامه حفاظت از غیرنظامیان، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا، نهاد توسعه کانادا، صندوق بشردوستانه افغانستان و بانک توسعه اسلامی انجام پذیرفته است.

یونیسف تاکید ورزیده است که افغانستان همچنان مرکز بحران کودکان است و ۹۰ فیصد از جمعیت این کشور در آستانه فقر زیر حاکمیت دو ساله طالبان تاکنون قرار دارند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه به افغانستان موسوم به اوچا نیز هشدار داده است که چهار میلیون نفر در افغانستان به شمول ۸۰ فیصد از کودکان به سوء تغذیه شدید و نسبتا حاد مبتلا شده‌اند.

این در حالی است که طالبان هرگونه گزارش پیرامون عملکرد ضعیف خود و افتادن افغانستان به پرتگاه فروپاشی اقتصادی را رد کرده و می‌گویند، این چالش‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه سرکردگان این گروه نظامی حاکم است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.