">
تلویزیون چکاد

یوناما از درخواست زنان برای گفتگو با طالبان خبر داد

145

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما می‌گوید، زنان در این کشور به دنبال فرصتی برای گفتگو با طالبان هستند و می‌خواهند که در این راستا زمینه مناسبی فراهم شود.

به گزارش یوناما، در گردهمایی‌هایی که به مناسبت روز جهانی «باز» مطابق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شده، زنان پیرامون نیاز حتمی برای مشارکت معنادار در تصمیم‌گیری‌های حکومتی، محافظت در برابر خشونت، دسترسی به آموش، کار و عدالت تاکید کرده‌اند.

در همین رابطه، مارکوس پوتزل، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان در برنامه‌ای در کابل گفته است که این سازمان همواره تعهدات افغانستان در کنوانسیون‌های حقوق بشر و حقوق زنان را به مقام‌های طالبان گوشزد می‌کند.

یوناما گفته است که در گفتگوهای اخیر با نمایندگان زنان افغانستان، فهرستی از توصیه‌ها به جامعه جهانی، زنان افغانستان و مقام‌های طالبان را آماده کرده است.

زنان از سازمان ملل می‌خواهند تا یک سازوکار ارتباطی را ایجاد کند که به زنان اجازه می‌دهد مسائل خود را با مقام‌های طالبان به اشتراک بگذارند.

نمایندگان زنان قندز خطاب به طالبان می‌گویند که باید رفتار دیگر کشورهای اسلامی با زنان پیرامون حق آموزش، عدم تبعیض جنسیتی و رفتارهای اجتماعی را برای خود الگو قرار دهند.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، این گروه محدودیت‌های سنگینی را در برابر زنان وضع کرده و در تازه‌ترین مورد، حضور زنان در رستوران‌ها و پارک‌ها را ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.