">
تلویزیون چکاد

کشته شدن دو فرمانده طالبان پاکستانی در دو ولایت افغانستان

134

به گزارش رسانه‌ها، جسد دو فرمانده تحریک طالبان پاکستان در ولایت‌های ننگرهار و پکتیای افغانستان پیدا شده است.

یک منبع خبری در ولایت ننگرهار به رسانه «اسلامی افغان» گزارش داده است که جسد یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان روز پنجشبه در یک کانال آب در این ولایت پیدا شده است.

به گفته منبع خبری، این فرمانده سیف‌الله بابوجی نام داشته و شهروند پاکستان است و از او به عنوان نزدیکان امیر مفتی مظلوم، معاون تحریک طالبان پاکستانی یاد شده است.

در گزارش رسانه اسلامی افغان همچنین آمده است که یک فرمانده دیگر تحریک طالبان پاکستان نیز به نام ذاکرین در ولایت پکتیا کشته و جسد او پیدا شده است.

با وجود اینکه رسانه‌های پاکستان نیز گزارش مشابهی از اجساد طالبان پاکستانی داده‌اند، اما مقامات این کشور و طالبان تاکنون به صورت رسمی در این خصوص اظهارنظر نکرده‌اند.

این در حالی است که پیشتر یکی دیگر از فرماندهان طالبان پاکستانی به نام عبدالولی مشهور به عمرخالد خراسانی در نتیجه برخورد با ماین کنار جاده‌ای در افغانستان کشته شده بود.

گفتنی است، طالبان مطابق با توافقنامه دوحه متعهد شده که اجازه فعالیت گروه‌های دهشت‌افگن بین‌المللی را در خاک افغانستان نمی‌دهد، اما کشته شدن رهبر القاعده و تایید حضور تحریک طالبان پاکستان و چندین گروه دهشت‌افگن دیگر در افغانستان، اعتبار این گروه را از بین برده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.