">
تلویزیون چکاد

کارگردان مشهور آمریکایی فیلم دختران رباتیک افغانستان را می‌سازد

147

به گزارش رسانه‌ها، بل گوتنتاگ، کارگردان مشهور آمریکایی و برنده دو دور جوایز اسکار اعلام کرده است که فیلمی به نام «رویاپردازان افغان» پیرامون دختران رباتیک افغانستان خواهد ساخت.

فیلمبرداری این فیلم در مراکش آغاز شده و علی فضل، بازیگر هندی به همراه نیکول بوشهری، بازیگر کانادایی-ایرانی از جمله هنرپیشگان این فیلم هستند.

در این فیلم، داستان دختران رباتیک افغانستان نمایش داده می‌شود که چگونه از قلب جامعه مردسالار افغانستان سربلند کرده و به موفقیت‌های چشمگیر و بی‌پیشینه دست پیدا کردند.

گفتنی است، تیم دختران رباتیک افغانستان به ابتکار رویا محبوب، کارآفرین افغان ساکن آمریکا شکل گرفت و هدف از آن، پیشرفت دختران افغانستان در عرصه علم و تکنالوژی بود.

این تیم توانست در مسابقات بین‌المللی رباتیک جوایز متعددی از آن خود کند و موفقیت بی‌پیشینه‌ای را برای عرصه علم و تکنالوژی در افغانستان به وجود بیاورد.

خانم محبوب در مصاحبه با سایت سینمایی ددلاین گفت، از اینکه بخشی از فیلم دختران رباتیک افغانستان است احساس خوشحالی می‌کند و نیاز است که نشان داده شود اگر به دختران افغان فرصت دهند، چه کارهایی که می‌توانند انجام بدهند.

شایان ذکر است، فیلمنامه این فیلم به دست بل گوتنتاگ، جیسون براون و الهه محبوب نوشته شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.