">
تلویزیون چکاد

چالش ساکنان ولایت غور در نبود آب آشامیدنی صحی

236

شماری از ساکنان مرکز ولایت غور و ولسوالی‌های اطراف می‌گویند، در نبود آب آشامیدنی صحی چالش‌های بسیاری را از سر می‌گذرانند.

این افراد می‌گویند که از سالیان دور تاکنون با چالش دسترسی به آب آشامیدنی صحی مواجه بوده‌اند و هیچ دولتی که در سر قدرت بوده به این چالش رسیدگی نکرده است.

ساکنان ولسوالی مرغوب می‌گویند، نبود آب آشامیدنی باعث شده تا آن‌ها در طول روز بیشتر از هفت ساعت با مرکب از خانه‌های خود دور شوند تا بتوانند آب آشامیدنی صحی برای خود و خانواده‌های خود بیاورند.

همزمان، ساکنان ولسوالی‌های دیگر، از جمله بعضی از مناطق شهر فیروزکوه در مرکز ولایت غور نیز به آب آشامیدنی صحی دسترسی کامل ندارند.

مسوولان محلی طالبان در ولایت غور عدم دسترسی به آب آشامیدنی در بسیاری از ولسوالی‌های این ولایت را پذیرفته و می‌گویند، در جریان دو دهه گذشته و با وجود پول‌های بسیاری که به افغانستان سرازیر شد، کار بنیادی در این کشور انجام نشده است.

مسوول مطبوعات ریاست احیا و انکشاف دهات طالبان در ولایت غور گفت، طالبان با چالش‌های اقتصادی بسیاری مواجه است، اما تلاش می‌کند تا پروژه‌ها و شبکه‌های آبرسانی بیشتری را برای مردم این ولایت فراهم کند.

شایان ذکر است، پیشتر مسوولان محلی در غور گفته بودند که کار ساخت دو شبکه آبرسانی در دو قریه شهر فیروزکوه به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.