">
تلویزیون چکاد

پیا‌م‌های تبریکی به اردوغان؛ کرزی، عبدالله و طالبان پیش‌قدم شده‌اند

158

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی مصالحه ملی با انتشار پیام‌های جداگانه پیروزی رجب طیب اردوغان را در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفتند.

آقای عبدالله در پیام خود نوشت، ترکیه و افغانستان دوستان و متحدان تاریخی هستند و برای مردم این کشور آرزوی صلح و رفاه کرد.

همزمان، مولا آخند، رییس‌الوزرای بیمار طالبان نیز پیروزی آقای اردوغان را تبریک گفته و به جایگاه با اهمیت این کشور در منطقه پرداخته است.

او در پیام خود گفت، آرزوی ثبات در ترکیه و خدمت به دین از سوی این کشور و رییس جمهور آن را دارد.

با وجود اینکه طالبان هرگونه برگزاری انتخابات در افغانستان را ممنوع اعلام کرده و با آن مخالفت کرده است، اما انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از سوی این گروه با دقت بسیار زیادی رصد شده است.

در سمت دیگر، نخست وزیر پاکستان و مجارستان نیز در پیام‌هایی جداگانه پیروزی آقای اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفته‌اند.

شیخ تمیم بن حمد آل‌ ثانی، امیر قطر نیز پیش از اعلام رسمی نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، پیروزی اردوغان را به او شادباش گفته است.

شیخ تمیم در پیام توییتری خود برای آقای اردوغان در دوره کاری جدیدش موفقیت و برای مردم ترکیه رفاه و پیشرفت را آرزو کرده است.

این در حالی است که شورای انتخابات ترکیه اواخر شب گذشته اعلام کرده که رجب طیب اردوغان از رقیب خود پیشتر است و آرای بیشتری به دست آورده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.