">
تلویزیون چکاد

پاکستان هشدار داد؛ اقدام نظامی در صورت بی ‌توجهی طالبان به درخواست‌های اسلام‌آباد

187

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پیشین پاکستان، در مصاحبه‌ای تند و تهدیدآمیز علیه طالبان هشدار داد که اگر طالبان به تعهدات بین‌المللی خود در قبال پاکستان عمل نکند، اسلام‌آباد مجبور خواهد شد از زور و حمله نظامی برای دفاع از خاک و مرزهای خود استفاده کند.

وی طالبان را متهم کرد که با وجود امضای توافقنامه صلح دوحه با ایالات متحده، همچنان اجازه فعالیت و حملات دهشت‌افگنانه گروه‌های مسلح مانند طالبان پاکستانی را از خاک افغانستان علیه اهدافی در پاکستان می‌دهد.

آصف فتوای اخیر ملا هبت الله، رهبر مخفی طالبان افغانستان، علیه جنگ در پاکستان را تاثیرگذار دانست و به روابط تاریخی و همکاری‌های نظامی دیرینه دو گروه طالبان افغانستان و پاکستان اشاره کرد.

همچنین وی ضمن انتقاد شدید از نقش عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، در حمایت سیاسی و تسهیل پیروزی طالبان، تاکید کرد که این حمایت‌ها کاملا اشتباه و زیان‌بار بوده است.

آصف گفت، پس از سفرش به کابل در سال گذشته و درخواست رسمی از مقامات طالبان مبنی بر قطع حمایت از گروه‌های دهشت‌افگن، بر خلاف انتظار حملات طالبان پاکستانی از خاک افغانستان علیه پاکستان افزایش یافته است.

وی تاکید کرد که پاکستان حق دفاع مشروع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود را دارد و در صورت عدم پایبندی طالبان به تعهدات بین‌المللی‌شان، گزینه نظامی را مدنظر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.