">
تلویزیون چکاد

پاکستان هشدار داد؛ احتمال پیوستن جنگجویان طالبان به داعش وجود دارد

156

سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد هشدار داده است که اگر وضعیت اقتصادی در افغانستان بهبود پیدا نکند، این احتمال وجود دارد که شماری از جنگجویان طالبان با داعش یکی شوند.

منیر اکرم در تازه‌ترین مصاحبه خود نسبت به نگرانی‌های پاکستان پیرامون فعالیت تندوروان در داخل پاکستان و سرحدات این کشور با افغانستان پرداخته است.

وی تاکید ورزیده که تحریک طالبان پاکستان و اردوی آزادی‌بخش بلوچستان تهدیداتی هستند که این کشور با آن‌ها مواجه است.

او در این مصاحبه افزود، نیروهای این شبکه‌های جدایی‌طلب نه تنها سربازان پاکستانی، بلکه غیرنظامیان را نیز هدف قرار می‌دهند و در بسیاری از موارد با شاخه خراسان داعش همکاری دارند تا منافع پاکستان را هدف قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه پاکستان در گذشته نیز این چالش‌ها را مدیریت کرده افزود، چالش‌های جدیدی در مقابل طالبان در افغانستان قرار دارد و این گروه باید متقاعد شود که برابر همه گروه‌های دهشت‌افگنی مبارزه کند.

منیر اکرم خاطرنشان ساخت، طالبان تا زمانی که با کمبود درآمد مالی مواجه باشند نمی‌توانند به صورت موثر با گروه‌های دهشت‌افگن در این کشور مبارزه کنند.

این در حالی است که طالبان همواره تهدیدات داعش و حضور این شبکه در افغانستان را کمرنگ جلوه داده، اما در این اواخر صدها نفر در اثر حملات داعش در کابل و دیگر ولایت‌ها کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.