">
تلویزیون چکاد

پاکستان از کشته شدن چهار سرباز سرحدی در مرز مشترک با ایران خبر داد

186

ارتش پاکستان اعلام کرده است که روز گذشته، چهار نیروی امنیتی این کشور در نزدیکی مرز مشترک با ایران و در جریان یک حمله تروریتی کشته شده‌اند.

در اعلامیه ارتش پاکستان تاکید شده است که این رویداد در منطقه پنجگور ایالت بلوچستان این کشور به وقوع پیوسته است و در گذشته نیز موارد متعددی از حملات جدایی‌طلبان بلوچ در این منطقه دیده شده است.

در بخشی از این اعلامیه آمده است که تندروان با استفاده از خاک ایران کاروان نیروهای امنیتی را که در امتداد مرز در حال گشت‌زنی بودند غافلگیر کرده و هدف قرار دادند.

ارتش پاکستان در اعلامیه خود از دولت ایران خواسته تا لانه‌های دهشت‌افگنی در داخل قلمرو خود را از بین ببرند، هرچند که مقامات ایرانی تاکنون واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

گفتنی است، عارف علوی، رییس جمهور پاکستان ضمن محکومیت این حمله و قدردانی از خدمات و فداکاری‌های قربانیان این رویداد گفته است که تمام ملت پاکستان برای مبازره با دهشت‌افگنی مصمم هستند.

همزمان، بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان نیز این حمله را محکوم کرده و ضمن قهرمان خواندن قربانیان گفته است، تندروان این حمله باید بهای آن را بپردازند.

شایان ذکر است، ایران و پاکستانی نزدیک به یک هزار کیلومتر مرز مشترک زمینی دارند و در گذشته نیز رویدادهای امینتی مختلفی در مرز دو کشور به ثبت رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.