">
تلویزیون چکاد

واکنش جبهه مقاومت به گزارش شورای امنیت؛ طالبان از گروه‌های دهشت‌افگن استفاده می‌کند

201

جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود در تازه‌ترین گزارش خود نوشته است، گزارش تیم نظارت شورای امنیت سازمان ملل، همکاری طالبان با گروه‌های دهشت‌افگن در افغانستان را تایید می‌کند.

علی میثم نظری، مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی در پیام توییتری خود نوشته است که در جریان دو سال گذشته، این گروه در کنار طالبان با دیگر گروه‌های دهشت‌افگن بین‌المللی از جمله داعش نیز جنگیده است.

آقای نظری تاکید ورزید که این گزارش نشان می‌دهد ادعای دو ساله این جبهه که طالبان را به همکاری با گروه‌های دهشت‌افگنی به شمول القاعده متهم می‌کرد اکنون واقعیت یافته است.

مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی در ادامه خاطرنشان ساخت که این گزارش سازمان ملل عزم و ادعای این جبهه را در برابر دهشت‌افگنی تایید می‌کند.

وی در ادامه بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا مقاومت مسلحانه این جبهه در برابر طالبان را به رسمیت بشناسد و از مقاومت آن‌ها در برابر این گروه برای افغانستان حمایت کند.

این در حالی است که شورای امنیت در چهاردهمین گزارش خود عنوان کرده است، طالبان از گروه‌های دهشت‌افگن در عملیات‌های خود علیه داعش استفاده می‌کنند.

جبهه مقاومت ملی نیز گفته است که طالبان از القاعده و جماعت انصارالله تاجیکستان در عملیات‌های خود علیه نیروهای مقاومت استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.