">
تلویزیون چکاد

واکنش‌ها به گفته‌های حقانی؛ گروهی که خبرنگاران را می‌کشد، دم از آزادی بیان می‌زند

209

همزمان با دفاع انس حقانی از توییتر در برابر اپلیکیشن تازه وارد تردز، شماری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به گفته‌های حقانی واکنش نشان داده و می‌گویند، گروهی که در ۲۰ سال گذشته خبرنگاران افغان را می‌کشت از آزادی بیان در توییتر احساس خوبی دارد.

در این راستا، جین فرگوسن، خبرنگار شبکه پی بی اس در واکنش به اظهارات حقانی گفت، جنگجویان شبکه حقانی در جریان سال‌های گذشته خبرنگاران و خانواده‌های آن‌ها را کشتند و اکنون به آزادی بیان در توییتر می‌پردازند.

علی میثم نظری، ‌مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، شاخه حقانی به دلیل قتل عام غیرنظامیان و ترور خبرنگاران بد نام است و در این حال از توییتر برای آزادی بیانی که دارد ستایش می‌کند.

حمیرا قادری، استاد دانشگاه و از چهره‌های برجسته مدافع حقوق بشر نیز در توییتر خود نسبت به اظهارات حقانی واکنش نشان داده و با اشاره به بازداشت برادرش، خالد قادری که نویسنده و خبرنگار در هرات است نوشت که برادرش به دلیل اظهار نظر آزادانه به مدت یک سال است که در زندان‌های رژیم طالبان قرار دارد.

این در حالی است که انس حقانی با انتشار توییتی نوشته است، توییتر در مقابل تردز امتیازاتی دارد که مهم‌ترین آن آزادی بیان است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.