">
تلویزیون چکاد

هند می گوید گروه های تروریستی مستقردرافغانستان برای امنیت منطقه خطرناک هستند

151

هند روز پنجشنبه خواستار اقدام یکپارچه بین‌المللی شد تا اطمینان حاصل شود که افغانستان به پناهگاه گروه‌های تروریستی تبدیل نمی‌شود و این گروه ها هیچ گونه حمایتی دریافت نمی‌کنند.

نماینده دایمی هند در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که حضور داعش در افغانستان و ظرفیت آنها برای انجام حملات افزایش قابل توجهی دارد.

او به یافته‌های اخیر گزارش تحلیلی حمایت و نظارت کمیته تحریم ها اشاره کرد که نشان می‌دهد مقامات کنونی در افغانستان باید اقدامات بسیار قوی‌تری برای اجرای تعهدات ضد تروریسم خود انجام دهند. این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که طالبان هنوز رابطه خود با سایر گروه های تروریستی مانند القاعده که حفظ کرده است.

او گفت: “بنابراین نگرانی‌های جدی وجود دارد که نیازمند توجه فوری و اقدام یکپارچه ما است تا اطمینان حاصل شود که افغانستان به پناهگاهی برای سایر سازمان‌های تروریستی از جمله داعش ، القاعده و لشکرطیبه تبدیل نمی‌شود”.

نماینده هند با اشاره به پاکستان گفت که برای مشاهده پیشرفت های ملموس در حصول اطمینان از اینکه گروه های تروریستی هیچ گونه حمایت ضمنی یا مستقیمی چه از خاک افغانستان و چه از پناهگاه های تروریستی مستقر در منطقه برخوردار نمی شوند.

وی افزود که هند از نزدیک وضعیت امنیتی در افغانستان را پیش زیرنظر دارد و به طور فعال با جامعه جهانی برای اطمینان از اجماع در مورد مسائل امنیت، صلح و ثبات گفت وگو می کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

 داعش: حمله به معبد سیک ها کار ما بود

هند درافغانستان طالبانی به دنبال چیست؟

سازمان ملل از عمیق‌تر شدن روابط پیکارجویان طالب و القاعده هشدار می‌دهد

تلاش موسسات بین المللی برای کمک به آسیب دیدگان زلزله افغانستان

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.