">
تلویزیون چکاد

همسر خلیل‌زاد: طالبان برای بقا باید از رهبران متعصب قندهاری جدا شود

287

شریل بنارد، همسر زلمی خلیل‌زاد، فرستاده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که طالبان باید از شر حلقه‌های تندرو خود را خلاص کند تا بتواند به حکومت ادامه دهد.

خانم بنارد در مقاله‌ای هشدار داد، حلقه‌های قندهاری افغانستان را به سمت نابودی و فروپاشی حرکت می‌دهند و باعث می‌شوند تا جنگ داخلی در این کشور محتمل شود.

او در ادامه تاکید ورزید که طالبان میانه رو، برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی کشور و عدم تبدیل این کشور به صحنه نبردهای داخلی باید حلقه کوچک قندهار را از بین ببرند.

همسر خلیل‌زاد اطمینان داد که اگر طالبان بتواند حلقه کوچک افراطی قندهار را خلع قدرت کند، تحریم‌ها برداشته می‌شود و دارایی بانک مرکزی افغانستان نیز آزاد خواهد شد.

وی همچنین مدعی شد که کشورهای جهان بیشتر از هر گروهی به طالبان مایل هستند، چرا که نیروی بدیلی در افغانستان وجود ندارد و در صورت ضعیف شدن این گروه، خطر جنگ داخلی وجود خواهد داشت.

این در حالی است که گزارش‌های تایید نشده‌ای از اختلافات شدید مقامات بلند پایه طالبان پیرامون موضوعاتی همچون ممنوعیت کار و تحصیل زنان منتشر شده، اما به نظر می‌رسد که این گروه به خوبی توانسته هرگونه اختلاف داخلی و نارضایتی را خنثی کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.