">
تلویزیون چکاد

هفتاد درصد فابریکات تولیدی و صنعتی در کشور فعالیت دارند

180

نورالدین عزیزی؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت در مراسم افتتاح «نمایشگاه ملی تولیدی، صنعتی و ساختمانی» می گوید که بیش از ۷۰ درصد فابریکه ها در کشور فعال است و تولیدات داخلی افغانستان به اروپا و آسیای میانه صادر می شود.

نمایشگاه ملی تولیدی، صنعتی و ساختمانی، از سوی وزارت صنعت و تجارت، باهمکاری صیام بزنس و با حضور مقامات طالبان، تاجران و سرمایه گذاران به منظور معرفی، بازاریابی صنایع و تولیدات داخلی و فروش اجناس با کیفیت در کابل افتتاح شد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در این نمایشگاه گفت: برای اولین بار سیخ گول افغانستان به دیگر کشورها صادر شده است.
به گفته‌ی او بیش از ۷۰ درصد فابریکه ها در کشور فعال است و تولیدات داخلی افغانستان به اروپا و کشورهای آسیای میانه صادر می شود.

خان‌جان الکوزی؛ عضو هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان هم در این مراسم گفت: نمایشگاه ها از اهمیت ارزنده ای در عرصه رشد اقتصادی برخوردار است.

آقای الکوزی می‌افزاید که بعد از روی کار آمدن طالبان امنیت تاجران و سرمایه گذاران تامین شده است و آنها به راحتی می توانند فعالیت های اقتصادی خویش را انجام دهند.

این‌گونه نمایشگاه‌ها در حالی برگزار می‌شود که، تاجران و صنعت‌کاران از نبود بازار و فروشات شان در کشور همواره شکایت دارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.