">
تلویزیون چکاد

هشدار مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا از دهشت‌افگنی بین‌المللی در افغانستان

143

جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود نسبت به دهشت‌افگنی بین‌المللی و ورود دهشت‌افگنان به افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

آقای بولتن تاکید ورزید که پیش‌بینی‌های استخباراتی نشان می‌دهد که گروه‌های داعش و القاعده در حال سازماندهی مجدد در افغانستان هستند و آمریکا بیشتر از گذشته در خطر قرار دارد.

وی ادامه داد، طالبان نشان داده که به هیچ یک از تعهدات خود در توافقنامه دوحه پایبند نیست و حرف‌های آن‌ها حتی ارزش کاغذی که بر روی آن نوشته می‌شود را نیز ندارد.

او خاطر نشان ساخت که این گروه در توافقنامه دوحه متعهد شده بود که رابطه با القاعده را قطع کند، اما کشته شدن ایمن‌الظواهری در خانه رهبر طالبان نشان‌دهنده رابطه نزدیک آن‌ها با یکدیگر است.

آقای بولتن در ادامه افزود، طالبان متعهد شده بود که به حقوق زنان احترام بگذارد و به دختران اجازه تحصیل و رفتن به مکتب را بدهد اما به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکرده است.

گفته‌های جان بولتن در حالی بیان می‌شود که وزیر معارف طالبان پیشتر گفته بود، مردم در مناطق دوردست افغانستان نمی‌خواهند دخترانشان به مکاتب بروند.

با وجود فشارهای جهانی، طالبان همچنان زیر بار بازگشایی مکاتب نرفته و برخلاف خواست ملت افغانستان، با زنان و دختران در حال جنگ بر سر حقوق‌هایشان هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.