">
تلویزیون چکاد

هشدار سازمان دیده‌بان حقوق بشر به یمن؛ آوارگان در خطر جدی ابتلا به کرونا

266

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده ، غیرنظامیانی که از نبردهای اخیر در شمال یمن می‌گریزند، در برابر اپیدمی کوید-۱۹ آسیب پذیر هستند.

 

گزارش ها می رساند که درگیری در ولایت مأرب، بین نیروهای حوثی و ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها و متحدان دولت یمن، در حالی به اردوگاه های پر ازدحام آوارگان داخلی، نزدیک شده است که ایشان از خدمات بهداشتی و کمک های بشردوستانه کافی برخوردار نمی‌باشند.

سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرده که طرفین درگیری باید برای حفاظت از آوارگان در مناطق ناامن و تسهیل دسترسی آنان به کمک‌ها، اقداماتی فوری به عمل آورند. شرایط نامناسب اردوگاه از جمله جاری شدن سیل اخیر، ساکنان را به ویژه در برابر شیوع کووید-۱۹ آسیب پذیر می‌کند، آن هم در شرایطی که یمن فاقد توانایی مهار آن می‌باشد، به ویژه که اهدا کنندگان نیز کمک های خود را کاهش داده اند.

«افراح ناصر»؛ محقق امور مربوط به یمن در دیده‌بان حقوق بشر می گوید ” نیروهای دولتی یمن و نیروهای حوثی باید از شهروندان گریزان از درگیری‌ها محافظت نمایند و اطمینان حاصل کنند که ایشان قادر به دریافت کمک‌های بشر دوستانه می‌باشند”

وی افزود: ” افزایش ریسک برای میلیون ها غیرنظامی یمنی که به کمک‌های بشر دوستانه به عنوان راه نجات زندگیشان اتکا دارند؛ در زمانی بروز نموده که کاهش کمک های خارجی و نگرانی از شیوع کوید-۱۹ نیز افزایش یافته است.”

بر بنیاد گزارش ها بیش از ۵۰۰ هزار انسان آسیب پذیر؛ به جا مانده از نبردهای اخیر در شمال در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.