">
تلویزیون چکاد

نیکلسون خطاب به طالبان: دروازه‌های فرصت در حال بسته شدن هستند

145

توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان هشدار داد که تحمل جامعه جهانی برای طالبان یک فرصت است و در صورتی که از این فرصت استفاده نشود، دوام زیادی نخواهد آورد.

اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در فیسبوک، جزئیات سفر آقای نیکلسون و اظهارات او برای خبرنگاران در افغانستان را منتشر ساخته است.

آقای نیکلسون در این سفر وضعیت بشری در افغانستان، حقوق بشر، حکومت همۀ‌شمول و مبارزه با دهشت‌افگنی را از جمله نکات بنیادی اتحادیه اروپا معرفی کرده است.

وی تاکید ورزیده که طالبان باید برای دختران و زنان اجازه آموزش و کار را بدهد، مکاتب را باز کند و حقوق تمام مردم افغانستان از جمله اقلیت‌ها را مصون نگاه دارد.

او در ادامه محدودیت‌های وضع شده از سوی سازمان ملل برای رهبران طالبان را دشواری‌هایی دانسته که انتقال پول نقد به افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا خاطرنشان ساخته است که جلوگیری از حملات از خاک افغانستان به کشورهای دیگر، نه تنها بخشی از توافق میان آمریکا و طالبان است، بلکه تعهد به جامعه جهانی است.

این اظهارات در حالی بیان شده که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به تازگی گفته است که طالبان با بسیاری از کشورها روابط نیکو و خوبی دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.