">
تلویزیون چکاد

نگرانی عمیق صرافان در کابل از قاچاق دالر به خارج از سرحدات افغانستان

158

مسوولان سرای شهزاده شهر کابل نسبت به قاچاق دالر به بیرون از سرحدات افغانستان واکنش نشان داده و نگرانی خود را اعلام کرده‌اند.

به گفته عبدالرحمان زیرک، سخنگوی اتحادیه صرافان سرای شهزاده کابل، قاچاق دالر تاثیرات منفی زیادی برای اقتصاد افغانستان دارد و نیاز است که نهادهای مسوول از قاچاق دالر جلوگیری کنند.

آقای زیرک در ادامه افزود، قاچاق دالر از یک طرف افغانستان را در وضعیت وخیم‌تر اقتصادی قرار می‌دهد و از سوی دیگر ارزش پول افغانی را در برابر دالر کاهش می‌دهد.

در این زمینه، دریاخان بهیر، آگاه مسائل اقتصادی می‌گوید، خروج غیرقانونی اسعار خارجی همچون دالر باعث می‌شود که قیمت‌ها در بازار کشور افزایش پیدا کند و به کاهش ارزش پول افغانی ختم شود.

عده دیگری از آگاهان مسائل اقتصادی تاکید دارند که اگر از قاچاق دالر به خارج از کشور جلوگیری نشود، بهای کالاهای وارداتی به این کشور نیز افزایش خواهند یافت.

این نگرانی‌ها در حالی بیان می‌شود که وزارت اقتصاد طالبان به تازگی گفته است که مسوولان این گروه تلاش می‌کنند تا از خروج غیرقانونی دالر به خارج از افغانستان جلوگیری کنند.

معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت، قاچاق دالر به بیرون از کشور پیامدهای منفی دارد، از این رو طالبان تلاش خود را به کار خواهد بست تا نظارت همه‌جانبه در این راستا داشته باشد.

این در حالی است که افغانستان در بدترین وضعیت اقتصادی قرار دارد و بیکاری و فقر در کشور به صورت فزاینده‌ای افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.