">
تلویزیون چکاد

نگرانی ساکنان چاریکار از افزایش سرقت‌های مسلحانه در این شهر

138

شماری از ساکنان در شهر چاریکار می‌گویند، سرقت‌های مسلحانه در این شهر که مرکز ولایت پروان است به شدت افزایش یافته است.

این افراد می‌گویند، مردان مسلح ناشناس تحت پوشش طالبان خود را وارد خانه‌های مردم کرده و پول و زیورآلات آن‌ها را با خود می‌برند.

در یکی از این دزدی‌ها که یک هفته پیش روی داده، هشت مرد مسلح در روز روشن وارد خانه‌ای در مرکز شهر چاریکار شدند و خود را افراد طالبان معرفی کردند.

به گفته ساکنان شهر چاریکار، این افراد به بهانه تلاشی خانه‌ها و وجود مواد مخدر وارد می‌شوند و بلافاصله شروع به تهدید و بندی کردن خانواده‌ها می‌کنند و اموال آن‌ها را به غارت می‌برند.

از طرفی، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در پروان می‌گوید، نه تنها در این ولایت، در تمام ولایت‌ها چنین چالشی وجود دارد.

او افزود، براساس سیاست طالبان، زمانی که نیروهای این گروه به خانه‌ها برای تلاشی می‌روند باید امام مسجد و یا بزرگ قومی همان منطقه را همراه خود داشته باشند، بنابراین شهروندان در صورت عدم رعایت این سیاست به حوزه امنیتی منطقه خود گزارش دهند.

در عین حال، داکتر حامد جباری، فعال مدنی در پروان می‌گوید، از دلایل اصلی افزایش سرقت‌های مسلحانه منازل، نبود کار و فقر گسترده بین مردم و داشتن جنگ‌افزارهای غیرمجاز توسط افراد غیرمسوول است.

این در حالی است که طالبان پس از قدرت گرفتن در افغانستان، روند تلاشی خانه به خانه را در شماری از ولایت‌ها آغاز کردند و نام آن را جمع‌آوری جنگ‌افزار از افراد غیرمسوول گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.