">
تلویزیون چکاد

نگرانی‌های جهانی از قدرت گرفتن دوباره داعش در افغانستان

167

یک مقام ارشد دولت آلمان اعلام کرده است که این کشور نسبت به افزایش فعالیت‌های شاخه خراسان گروه داعش در افغانستان به شدت نگران است.

توماس هالدین وانگ، رییس اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان به خبرگزاری دی پی ای این کشور گفته است که توانایی‌های داعش در افغانستان می‌تواند در آلمان نیز تهدیداتی ایجاد کند.

آقای وانگ تاکید ورزید که این گروه در افغانستان با طالبان در جنگ است و در عین حال، به سمت اروپا نیز حرکت خود را آغاز کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که با در نظر گرفتن تهدید بالای دهشت‌افگنی از سوی اسلام‌گرایان در سراسر جهان از جمله افغانستان، مقام‌های آلمان در بالاترین سطح هوشیاری قرار دارند و تمامی سناریوهای احتمالی را بررسی می‌کنند.

گفتنی است، شاخه خراسان داعش پس از بازگشت طالبان به قدرت در سال ۲۰۲۱ حملات خود را در افغانستان شدت بخشیده و مسوولیت چندین حمله انتحاری خونین در شهر کابل و چندین شهر بزرگ دیگر را برعهده گرفته است.

با این حال، طالبان می‌گویند که نگرانی‌های جامعه جهانی در خصوص گروه داعش در افغانستان بزرگنمایی و بهانه‌تراشی است و این گروه توان عملیاتی همانند طالبان ندارد و یک فیصد از حملات طالبان پیش از به قدرت رسیدن را هم انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.