">
تلویزیون چکاد

نمایندگی‌های سیاسی افغانستان از وضعیت بد سیاسی افغانستان می‌گویند

137

شورای هماهنگی نمایندگی‌های دیپلماتیک و قنسولی افغانستان در بیانیه‌ای به مناسبت صد و چهارمین سالگرد استرداد استقلال این کشور، نسبت به وضعیت نابسامان سیاسی و عمیق‌تر شدن بحران‌های بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

این شورا تاکید کرده که پس از دو دهه همکاری افغانستان با جامعه جهانی در مبارزه با دهشت‌افگنی و افراط‌گرایی و همچنین تلاش برای گسترش دموکراسی، این کشور دوباره طی دو سال گذشته با حاکمیت مجدد تالبان مواجه شده و دچار بحران سیاسی شدیدی گردیده است.

به گفته این شورا، بحران‌های امنیتی و انسانی در حال عمیق‌تر شدن است و اگر به آن‌ها توجه نشود، عواقب وخیمی نه‌تنها برای افغانستان بلکه برای منطقه و فراتر از آن در پی خواهد داشت.

شورای هماهنگی معتقد است مردم افغانستان در طول تاریخ از بحران‌ها و چالش‌ها بیرون آمده‌اند و می‌توانند از این بحران نیز عبور کنند.

این شورا تاکید می‌کند که تنها راه دستیابی به صلح واقعی و آزادی، ایجاد یک نظام سیاسی فراگیر، منتخب و پاسخگو در افغانستان است که منعکس‌کننده اراده مردم باشد.

در ادامه، این شورا ضمن تبریک سالگرد استقلال به مردم افغانستان، خواستار حمایت بین‌المللی از تلاش‌های مردم این کشور برای غلبه بر بحران امروزی شده است.

نهادهای دیپلماتیک معتقدند افغان‌ها در یک قرن گذشته نتوانسته‌اند از مزایای استقلال بهره‌مند شوند و همچنان درگیر بحران‌های مختلف بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.