">
تلویزیون چکاد

ناامیدی آمریکا از عادی‌سازی رابطه با طالبان در افغانستان

189

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، طالبان نقض حقوق بشر را متوقف نمی‌کند و عادی‌سازی روابط با این گروه امکان‌پذیر نیست.

آقای بلینکن تاکید ورزید که طالبان ابتدایی‌ترین حقوق زنان و دختران افغانستان که آموزش و کار کردن است را ممنوع اعلام کرده و به سرکوب زنان همچنان ادامه می‌دهد.

آقای بلینکن تاکید کرد، به شدت نسبت به این وضعیت در افغانستان متاسف است و جهان بارها گواه محروم‌سازی زنان و دختران افغانستان از آموزش بوده است.

او خاطرنشان ساخت که طالبان توانایی کار کردن را از زنان سلب کرده و زنان را از مشارکت در ارائه کمک‌های بشردوستانه که به نفع تمام افغان‌ها است محروم ساخته است.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد، براساس گفتگوهایی که با دیگر کشورهای جهان داشته اکنون می‌تواند به وضاحت بگوید که عادی‌سازی روابط با طالبان هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

او ادامه داد، طالبان به دنبال ایجاد رابطه با دیگر کشورهای جهان است، اما تا زمانی که رفتارهای سرکوبگرانه این گروه ادامه داشته باشد این موضوع اتفاق نخواهد افتاد.

این در حالی است که روز سه‌شنبه زنگ سال تحصیلی جدید در افغانستان نواخته شد، اما هیچ یک از دختران بالاتر از صنف ششم اجازه حضور در مکاتب را نداشتند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.