">
تلویزیون چکاد

ناآرامی در پاکستان؛ چندین عضو ارشد تحریک انصاف پاکستان هم بازداشت شدند

186

براساس گزارش‌های منتشر شده از پاکستان، پس از بازداشت شدن عمران خان، نخست وزیر پیشین این کشور و رهبر تحریک انصاف، ناآرامی در این کشور شدت گرفته و بسیاری از حامیان آقای خان در خیابان‌ها دست به اعتراض و اغتشاش زده‌اند.

علاوه بر این، ارتش پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد که به دنبال بازداشت عمران خان، شاه محمود قریشی، معاون تحریک انصاف و وزیر امور خارجه پیشین این کشور نیز بازداشت شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

در کنار آقای قریشی، چندین عضو دیگر این تحریک به شمول اسد عمر، وزیر دارایی پیشین و فواد چودری، وزیر پیشین اطلاعات و نشریات این کشور نیز بازداشت شده‌اند.

با این وجود، حساب کاربری آقای قریشی درتوییتر روز گذشته با انتشار پیامی بازداشت او را رد کرده و گفت، این ادعای ارتش پاکستان با هدف شکست روحیه این تحریک و هواداران آن انجام شده است.

اما امروز، تحریک انصاف پاکستان با انتشار بیانیه‌ای بازداشت آقای قریشی را تایید کرده و گفت، مشخص نیست که او پس از بازداشت به کجا انتقال یافته و در چه وضعیتی قرار دارد.

این در حالی است که در جریان چند روز گذشته که عمران خان در مقابل دادگاه عالی پاکستان بازداشت شد، دستکم هشت نفر تاکنون در اعتراضات هواداران او کشته، ۲۹۰ نفر زخمی و هزاران نفر هم بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.