">
تلویزیون چکاد

منابع از درگیری نظامیان طالبان و پاکستان در اسپین بولدک خبر می‌دهند

301

منابع محلی در ولایت قندهار اعلام کرده‌اند که میان نظامیان پاکستانی و طالبان در مرز اسپین بولدک درگیری نظامی روی داده است.

به گفته منابع، این درگیری زمانی روی داده که برخورد زشتی میان سربازان پاکستان با مسافران افغان در مرز آغاز شد و فردی شروع به تیراندازی این نظامیان کرده است.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که دو طرف تیراندازی شدیدی انجام داده‌اند و به گفته منابع، دستکم دو سرباز پاکستانی زخمی شده و یکی از آن‌ها نیز کشته شده است.

مقام‌های طالبان خواستار شناسایی فردی شده‌اند که برای اولین بار به سمت نیروهای پاکستانی آتش گشوده و به دنبال بازداشت او هستند که آیا از نیروهای مرزی است و یا یک فرد عادی بوده است.

گفته شده که پس از درگیری میان نظامیان دو طرف، هیاتی از سوی والی طالبان برای قندهار به مناطق مرزی اسپین بولدک رفته و با طرف پاکستانی مذاکره کرده است.

خاطرنشان می‌شود، طالبان بر این باورند که اولین بار، فردی که به سمت نیروهای پاکستانی شلیک کرده عضو این گروه نبوده و احتمالا از نیروهای داعش است.

این در حالی است که نیروهای طالبان تاکنون چندین بار با نظامیان پاکستانی درگیر شده‌اند و در بعضی از موارد با نیروهای سرحدی ایران نیز به نبرد پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.