">
تلویزیون چکاد

مسوول انتحاری‌های حقانی: پاکستان آموزش نیروهای انتحاری را برعهده داشت

140

مسوول اصلی حملات انتجاری شبکه حقانی در افغانستان که بر ضد نیروهای نظامی دولت پیشین و نیروهای آمریکایی فعالیت می‌کرد در تازه‌ترین اظهارات خود پرده از ارتباط عمیق پاکستان با این شبکه و گروه طالبان برداشته است.

آقای محمدی در مستندی با عنوان «آمریکا و طالبان» گفته است که ارتش پاکستان نیروهای انتحاری این شبکه را برای این دست حملات آماده می‌کرد.

وی در ادامه تاکید ورزید، پاکستان مسوولیت آموزش نیروهای انتحاری برای کشتن کارمندان نظامی و غیرنظامی دولت پیشین و نیروهای آمریکایی را برعهده داشت.

به گفته این عضو شبکه حقانی، پاکستان کشتن نیروهای آمریکایی و افغان‌هایی که در دولت پیشین افغانستان ایفای وظیفه می‌کردند را همراستا با منافع ملی خود می‌داند.

در ادامه، مسوول انتحاری‌های شبکه حقانی تاکید ورزید که پخش ویدیوهای انتحاری از دیگر اعضای طالبان تاثیر زیادی در تربیت نیروهای انتحاری جدید این گروه داشت.

او افزود، زمانی که ویدیوهای انتحاری پخش می‌شد، جوانان تشویق می‌شدند تا خود را برای انفجار انتحاری و کشتار ده‌ها نفر آماده کنند.

این در حالی است که دولت پیشین افغانستان به رهبری اشرف غنی نیز بارها دولت پاکستان را به آموزش نیروهای طالبان و پناه دادن به شبکه حقانی متهم می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.