">
تلویزیون چکاد

مردم ولسوالی گیان پکتیکا از نبود امکانات معیاری آموزشی شکایت دارند

142

شماری از ساکنان ولسوالی گیان در ولایت پکتیکا می‌گویند، مکاتب این ولسوالی ساختمان آموزشی معیاری و آموزگار کافی ندارند.

این افراد تاکید دارند که پس از ختم صنف ششم، بسیاری از کودکان آن‌ها نمی‌توانند به تحصیلات خود ادامه بدهند، چرا که آموزگار و مکتب به گونه معیاری برای آن‌ها وجود ندارد.

دانش‌آموزان این ولسوالی نیز می‌گویند که در فصل سرد که برف می‌بارد، بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند درس بخوانند، چرا که مکاتب آن‌ها ساختمان ندارد و در فضای باز نیز نمی‌توانند حضور داشته باشند.

ساکنان این ولسوالی می‌گویند، در این منطقه هفت مکتب وجود دارد، اما تنها یکی از این مکاتب دارای ساختمانی به صورت نیمه کاره است و سایر مکاتب بدون ساختمان هستند.

گفتنی است، مردم این ولسوالی از طالبان می‌خواهند تا در کنار مکاتب ابتدایه، مکاتب متوسطه و لیسه نیز برای دانش‌آموزان فراهم کند تا آن‌ها بتوانند به تحصیلات خود ادامه دهند.

همزمان، سخنگوی والی طالبان برای پکتیکا گفته است که درخواست ساخت دو باب مکتب برای این ولسوالی به مرکز ارسال شده و مقامات اطمینان داده‌اند که در این زمینه شرایط فراهم خواهد شد.

این در حالی است که به دلیل سال‌ها جنگ و فقر، بسیاری از ولسوالی‌های افغانستان امکانات بسیار ناچیزی دارند و کودکان در این ولسوالی‌ها نمی‌توانند به آموزش‌های معیاری دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.