">
تلویزیون چکاد

مخالفت قاطع مردم آمریکا با رسمیت بخشیدن به طالبان

144

یک نهاد تحقیقاتی و پژوهشی در آمریکا به نام شورای شیکاگو در تازه‌ترین نظرسنجی خود خبر از مخالفت قاطع بخش بزرگی از مردم آمریکا با به رسمیت شناخته شدن طالبان می‌دهد.

در این نظرسنجی که پیرامون به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی آمریکا، رهاسازی ذخایر ارزی افغانستان و پذیرش افغان‌های همکار با آمریکا در افغانستان بوده، ۸۶ فیصد مردم با رسمیت طالبان مخالفت کرده‌اند.

این نهاد تحقیقاتی در گزارش خود تاکید کرده است که ۷۶ فیصد شرکت‌کنندگان موافق پذیرش افغان‌های همکار با نیروهای آمریکایی در افغانستان بوده‌اند و ۷۹ فیصد هم موافق رهاسازی ذخایر ارزی افغانستان بوده‌اند.

از این بین، ۹۱ فیصد از طرفداران حزب جمهوری‌خواه و ۸۱ فیصد از طرفداران دموکرات مخالفت خود با به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی آمریکا را اعلام کرده‌اند.

در این نظرسنجی همچنین پیرامون ارائه کمک‌های غذایی از سوی آمریکا به افغانستان نیز سوالاتی مطرح شده و ۷۳ فیصد از مردم با این کمک‌ها موافقت کرده‌اند که بیشترین موافقت برای حزب دموکرات با ۸۲ فیصد بوده است.

به گفته نهاد تحقیقاتی شورای شیکاگو، این نظرسنجی در ۵۰ ایالت آمریکا انجام شده و بیشتر از سه هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.