">
تلویزیون چکاد

محروم ماندن دختران از مکتب، نقض حقوق بشر است

147

سازمان ملل متحد با انتشار پیامی در توییتر نسبت به بسته ماندن مکاتب دخترانه واکنش نشان داده و گفته است که تداوم این کار نقض آشکار حقوق بشر و حقوق زنان است.

در پیام توییتری این سازمان تاکید شده است که این کار باعث می‌شود تا زنان و دختران در جامعه افغانستان به انزوا کشیده شوند.

در عین حال، دبورا لاینز، نماینده پیشین سازمان ملل در امور افغانستان در مصاحبه با بخش مطبوعات سازمان ملل تاکید ورزیده که طالبان تعهدات خود در قبال حقوق زنان را نقض می‌کنند.

خانم لاینز ادامه داد، طالبان در ابتدا گفتند که به زنان اجازه حضور در ادارات را می‌دهند و ضمن احترام کامل به حقوق دختران، اجازه مکتب رفتن دارند اما این تعهدات تنها در حرف‌های آن‌ها بود.

وی در ادامه عدم تشکیل دولت فراگیر با حضور زنان در افغانستان را نگران‌کننده دانست و تاکید کرد که با این کار، همه افغان‌ها در انزوای بین‌المللی قرار خواهند گرفت.

رادیو آزادی مدعی شده است که در پیوند به گفته‌های خانم لاینز و پیام توییتری سازمان ملل خواستار موقف تازه طالبان شده، اما ذبیح‌الله مجاهد و سخنگوی وزارت معارف این گروه پاسخی ارائه نکرده‌اند.

این در حالی است که بیشتر از یک سال از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان می‌گذرد و این گروه در بدو ورود به کابل، تمامی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم را مسدود ساخت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.