">
تلویزیون چکاد

ماه برکت خدا و گرانی مواد غذایی

81

 نبود زمینه کار، فقر روز افزون و مشکلات اقتصادی از یک سو و بلند رفتن قیمت مواد غذای  در ماه رمضان از طرف  دیگر بر دوش طبقه کارگر و افراد بی بضاعت سنگینی می کند

محمد اسرایل ۶۰ ساله یک تن  از کراچی داران ولایت هرات که از صبح تا شام در گوشه و کنار سرک های شهر هرات چشم انتظار کار است، با چشم گریان از تلخی روزگارش در ماه رمضان حکایت می کند.

وی می گوید که با فرا رسیدن ماه رمضان کسب و کارش کم اما قیمت مواد غذایی افزایش یافته است، به گونه که وی از تامین مواد غذایی برای فامیل چند نفری اش عاجز مانده است.

نظام الدین یک تن دیگر از باشندگان ولایت هرات که نان آور هفت عضو خانواده اش می باشد نیز از نبود زمینه کار، درآمد اندک و افزایش قمیت مواد غذای شکایت داشته میگوید که قیمت مواد غذایی به گونه سرسام آوری افزایش یافته است

در همین حال شماری از فروشندگان مواد غذایی نیز می گویندکه قیمت مواد اولیه نسبت به گذشته افزایش یافته و اکثر شهروندان توان خرید آن را ندارند.

از سوی هم فروشندگان علت افزایش قیمت مواد غذایی را بلند بودن مالیات  و تعرفه های گمرکی عنوان می کنند.

باشندگان ولایت هرات در حالی از افزایش قیمت مواد غذای شکایت دارند که بلند رفتن نرخ مواد غذایی در ماه رمضان به یک داستان تکراری مبدل شده و همراه با فرا رسیدن این ماه قیمت مواد غذایی چندین برابر افزایش می یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.