">
تلویزیون چکاد

فعالان افغان مقیم آمریکا خواستار فشار بر طالبان برای رعایت حقوق بشر هستند

185

شماری از فعالان افغان و فعالان حقوق بشری از طالبان می‌خواهند تا برای رعایت حقوق بشر در افغانستان بر طالبان فشار بیاروند.

این افراد در نشستی با حضور ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در افغانستان پیرامون وضعیت حقوق بشر در این کشور گفتگو کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست که به میزبانی نهاد زنان برای زنان افغان در همکاری با نهاد افغان آمریکایی در ایالت ویرجینیای این کشور برگزار شده بود از مقامات ایالات متحده درخواست کردند تا فشار بیشتری به طالبان وارد کند.

همزمان، ‌ریچارد بنت نیز در این نشست گفت، طالبان به دلیل تخطی از حقوق بشر در افغانستان از جانب دادگاه بین‌المللی جرایم مسوول شناخته شده و اکنون این وضعیت با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

آقای بنت در ادامه به معافیت از مجازات در حاکمیت طالبان اشاره کرده و به موضوع محدودیت‌های و ممنوعیت‌های طالبان بر فعالیت‌های زنان از جمله سلب حق کار و آموزش دختران و زنان در افغانستان پرداخت.

فعالان حقوق بشری افغان از «نهاد زنان برای زنان افغان » در این نشست گفتند، بررسی وضعیت حقوق بشری از مهم‌ترین اهداف این نهاد است.

اعضای نهاد افغان آمریکایی نیز گفتند، تهیه گزارش به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد، بلکه باید با عمل همراه شود و جامعه بین‌الملل به طالبان فشار بیاورد.

این در حالی است که طالبان طی دو سال حاکمیت خود تمام حقوق زنان و دختران برای تحصیل و کار را به بهانه شریعت اسلامی زیر پای کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.