">
تلویزیون چکاد

فراخوان عفو بین‌الملل؛ زمان اقدام در برابر طالبان فرارسیده است

166

اگنس کالامارد، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته با انتشار خبرنامه‌ای خواستار اقدام ملموس جامعه جهانی در برابر ظلم و ستم طالبان بر مردم افغانستان شد.

این سازمان گفته است که در راستای پایان دادن به مصونیت از مجازات و تضمین عدالت برای قربانیان سوء استفاده‌های طالبان از مردم افغانستان باید اقدام جهانی صورت بگیرد.

در این خبرنامه به بازداشت فعالان حقوق زنان و حقوق بشر به شمول استادان و خبرنگاران اشاره شده و نام چندین بازداشتی از جمله اسماعیل مشعل، مرتضی بهبودی، نرگس سادات و نویسندگان و فعالان اجتماعی آمده است.

خانم کالامارد تاکید ورزیده است که بسیاری از این افراد همچنان در بازداشت طالبان قرار دارند و هیچ راه ارتباطی بین‌ آن‌ها با جامعه جهانی و خانواده‌ها وجود ندارد و مشخص نیست این افراد کجا نگهداری می‌شوند.

عفو بین‌الملل خواستار ایجاد یک کارشیوه تحقیقاتی مستقل در افغانستان شده تا با تمرکز بر حفظ اسناد برای پیگیری عدالت بین‌المللی از سوی جامعه جهانی اقدام شود.

در انتهای این خبرنامه تاکید شده، اکنون زمان آن فرا رسیده تا جامعه بین‌الملل بیانیه‌های عمومی خود را با اقدامات ملموس علیه طالبان همراه کند، چرا که خلا امروزی در افغانستان زمینه سوء استفاده و نقض‌های شدید فراقانونی را برای طالبان فراهم کرده است.

این در حالی است که طالبان تمامی گزارش‌های حقوق بشری پیرامون نقض حقوق بشر و حقوق زنان افغانستان را رد کرده و می‌گویند، زنان مطابق با شریعت به حقوق خود دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.