">
تلویزیون چکاد

طالبان وعده داد: فرصت‌های مناسب تحصیلی ایجاد خواهد شد

155

رییس اداره ملی امتحانات طالبان اعلام کرده است که این گروه به زودی فرصت‌های آموزشی و تحصیلی بسیار مناسبی برای جوانان فراهم خواهد کرد.

آقای حقانی در تازه‌ترین اظهارات خود بر لزوم تقویت مراکز آموزشی و تحصیلی در کشور اشاره کرده و گفته است که تقویت این مراکز ظرفیت تحصیلی افغانستان را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه افزود، افغانستان زمانی به خودکفایی می‌رسد که مراکز تحصیلی این کشور تقویت شود و زمینه مناسبی برای آموزش جوانان فراهم گردد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که شماری از جوانان افغان از طالبان می‌خواهند تا زمینه تحصیل و کار را در داخل کشور برای آن‌ها فراهم کند.

جوانان ساکن کابل تاکید دارند، اگر طالبان که به قدرت رسیده زمینه تحصیل را برای جوانان فراهم کند، این کشور به سمت توسعه و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

همزمان، استادان دانشگاه نیز خواهان آموزش و تحصیل فراگیر در کشور هستند و می‌گویند که باید زمینه آموزش و تحصیل برای زنان نیز مهیا شود.

اظهارات رییس اداره ملی امتحانات طالبان در حالی بیان می‌شود که این گروه پس از قدرت گرفتن در افغانستان مکاتب دخترانه را مسدود ساخته و از ۲۰ روز پیش، تحصیل دختران در دانشگاه‌ها را نیز ممنوع اعلام کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.